NYE TUR- OG HAVKAJAKKER

Spritnye kajakker til sæson 2021

Når vi igen - langt om længe - kan sætte vores kajakker i vandet og få gang i det gode BKC-klubliv, bliver det med en god håndfuld spritnye kajakker i vores flåde.

Vi er nemlig så heldige, at både DGI/DIF’s Foreningspulje og Nordea-fondens lokalpulje bakker om en god start i de nye rammer - og de har doneret hhv. 2 x 30.000 kr. og 50.000 kr til nye BKC-kajakker.

Hver eneste af de i alt 110.000 kroner er givet til nye kajakker - delt helt lige mellem hav- og tur. Og grejsjak-udvalget har sørget for at bruge knasterne på gode kvalitetskajakker, som vi alle får gavn og glæde af.

DGI/DIF’s Foreningspulje 2 x 30.000 kr.

De første 30.000 kr er givet fra Foreningspuljens særlige corona-pulje, som blev åbnet i sommeren 2020. Puljens fokus var at hjælpe foreninger og projekter, der var påvirket af coronaen og restriktionerne.
I BKC har restriktionerne betydet, at vi ikke kunne lave kurser og byde nye medlemmer velkomne i 2020. Det har betydning for klubbens økonomi - og for sammenholdet. 30.000 kr til nye kajakker er derfor et vigtigt tilskud til klubben. At dømme ud fra de meget positive reaktioner på de nye havkajakker, der kom til i efteråret, havde donationen også den ønskede effekt på roglæden.

Roglæden og klubsammenholdet er også omdrejningspunktet for den anden donation på 30.000 kr., som vi har modtaget fra DGI/DIF’s Foreningspulje. Vi glæder os til at præsentere jer for de nye turkajakker, vi har købt for disse penge.

DGI/DIF’s Foreningspulje har som mål at støtte hverdagens fællesskaber i idrætsforeningerne og skabe rum til udvikling. På vegne af hele BKC takker vi for en vigtig og flot støtte.

Nordea-Fondens Lokalpulje 50.000 kr.

Hvad kan vi gøre for at styrke sammenholdet og øge roglæden, når vi endelig kan få lov at samles i klubben? Nye kajakker er én del af løsningen, og derfor glæder det os, at Nordea-Fondens Lokalpulje vil hjælpe os med et stort skridt på den vej.

Lokalpuljen er til projekter, som indeholder aktiviteter, der styrker lokale fællesskaber samt involverer og er til glæde for mange. Det må spritnye kvalitetskajakker, siges at være.

På vegne af hele klubben takker vi Nordea-Fondens Lokalpulje for opbakningen og den flotte donation.