SPØRGSMÅL & SVAR

Spørgsmål & svar?

Medlemsskab

Hvem kan blive medlem??
Alle voksne (over 18 år) kan blive medlem af BKC. Du skal have et IPP2-bevis til enten tur- eller havkajak. Hvis ikke du allerede har det, kan du fx få det på et af klubbens egne kurser.

Hvordan bliver jeg medlem??
Hvis du ikke har et IPP2-bevis i forvejen, så skal du deltage i og bestå et kursus i klubben. Vi slår kursusdatoerne og tilmelding op her på hjemmesiden - typisk i det tidlige forår. Så hold øje.

Hvis du allerede har et IPP2-bevis til tur- eller havkajak, skal du bestå en frigivningsprøve med en af vores instruktører.

Hvad får jeg for mit kontingent??
Vores kontingent er pt. på 1.750 kr. om året. Kontingentet bliver opkrævet i foråret - lige omkring sæsonstart.

Kontingentet betales altså én gang årligt, og beløbet dækker det fulde kalenderår. Du får ikke rabat, når du melder dig ind midt i sæsonen. Og du får heller ikke pengene tilbage, hvis du melder dig ud undervejs.

Hvordan bliver jeg udmeldt af klubben??
Hvis du ikke længere vil være medlem af BKC, kan du melde dig ud ved at sende en mail til kasserer@bryggenskajakclub.dk.

Kan jeg leje en kajak af klubben?
?Nej. Vores kajakker er kun til klubbens medlemmer.

Introduktionskursus

Behøver jeg at deltage alle dagene på introduktionskurset??
Ja. Pensum er fordelt over kursusdagene, og derfor skal du deltage i hele kurset.

Når du melder dig til et kursus, kan du på forhånd se kursusdagene. Vælg derfor et introkursus, hvor du kan møde op alle dage.

Jeg har aldrig roet kajak før, men jeg vil gerne tage et kursus -  kan jeg det?
Ja. Vi begynder fra bunden på vores kurser, så det kræver ikke andet end gåpåmod og lyst til at lære.

Hvor kan jeg tage den krævede svømmeprøve, og hvad koster det?
Du skal kunne svømme 600 m i en svømmehal. Du kan få beviset i de fleste svømmehaller - spørg på stedet, hvordan de gør dér. De fleste steder er det gratis - ud over entre.

Jeg er allerede frigivet i turkajak. Hvad skal jeg gøre for at få lov til at ro i klubbens havkajakker eller omvendt?
Hvis du ikke har et IPP2-bevis i havkajak, skal du deltage i et af klubbens cross over kurser i havkajak. Det samme gælder fra havkajak til turkajak.

Hvis du allerede er frigivet til én kajaktype i klubben, er det gratis at blive omskolet til klubbens øvrige kajaktyper. Der bliver typisk oprettet et cross over-kursus i løbet af sæsonen, hvis medlemmerne efterspørger det.

Kan jeg få mine penge tilbage, hvis jeg ikke deltager på eller gennemfører kurset?
Nej. Tilmeldingen er bindende, og klubben betaler hverken kontingent eller kursusafgift tilbage. Det gælde ruanset om du bliver forhindret i at deltage i kurset, vælger at afbryde uden at færdiggøre kurset, eller hvis du ikke består kurset.

I´m not fluent in Danish. Are any of the courses taught in English?
We don´t have any courses in English, but our instructors will do their best to translate, but we cannot offer to translate everything. Therefore we require you to be able to understand some Danish.

Can I rent a kayak? ?
No. We do not rent out kayaks to private persons. Our equipment is only available for members.